helpt rekengeheimen ontcijferen

Werkwijze / aanpak

 

Remedial teaching voor scholieren

 

Intake-gesprek

Allereerst vind er een intake-gesprek plaats. Dit gesprek is samen met uw kind. Graag hoor ik van u en uw kind wat uw hulpvraag is. 

Dit intake-gesprek is kostenloos en vrijblijvend en vindt plaats in mijn praktijk aan de Blauwe Reigersingel 81 te Den Haag (wijk Ypenburg).

 

Rekengesprek met leerling

Mocht u besluiten van mijn diensten gebruik te gaan maken plan ik een afspraak in met uw kind alleen. In dit rekengesprek onderzoeken we samen wat al wel lukt en wat soms nog lastig is. Op deze manier kan ik ontdekken hoe het 'fundament' is van het 'rekenmuurtje' van uw kind. Ik bouw voort op wat al lukt zodat er uiteindelijk een stevige 'rekenmuur' komt te staan.

Mijn insteek hierbij is een positieve en persoonlijke benadering. Ik focus zoveel mogelijk op wat leerlingen al kunnen/kennen en probeer dit uit te bouwen.

 

Opbouw van de RT (remedial teachting)

Iedere RT/bijles begint met een rekenspelletje. Dit spel sluit aan op het deelgebied waar op dat moment aan gewerkt wordt. Dit kan bv een spel zijn om een bepaalde tafel te automatiseren, of een spel om kritisch kijken verder te ontwikkelen. Vervolgens wordt er aan dit deelgebied (bv. breuken begrijpen) gewerkt met zoveel mogelijk concreet materiaal. Ook kan er een bepaalde rekenstrategie centraal staan in de les. Aan het eind van de les wordt het geleerde in een spel geoefend.

Tijdens het werken staat er iets te drinken klaar met een koekje of fruit. Plezier is ook een belangrijk onderdeel van de RT/bijles. Dit zorg voor een beter leervermogen.

Iedere les wordt dezelfde dag met u besproken via de mail. Ik leg uit wat er die dag aan bod is gekomen, hoe dit gelukt is en wat de volgende stap is. Mocht u nog vragen hebben kunt u die gelijk via de mail stellen.